مطالعه بازار را جدی بگیرید

نقشه راه استارتاپی

شاید فکر کنید که ایده تان خیلی جدید است و تا به حال به ذهن فرد دیگری خطور نکرده است. به اطرافتان توجه کنید تا ببینید چه افرادی به این موضوع پرداخته اند مطمئناً از وجود رقبایی مطلع خواهید شد که حتی تصور آن را نیز نمی‌کردید. یعنی همزمان با شما که دارید بر روی این ایده کار می‌کنید، چندین و چند تیم دیگر نیز تلاش خود را به توسعه کسب و کاری مشابه شما اختصاص داده‌اند.

رقبای خود را بشناسید، آن ها را یابی و بررسی کنید و راه های اشتباهی که آن ها پیموده اند را تکرار نکنید.

منبع: naghshup.ir