برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید

نقشه راه استارتاپی

اگر فرض کنیم بازخوردهایی که از مشتریان می‌گیرید نشان‌دهنده این باشه که شما در مسیر درست قرار دارید، الان زمان آغاز تبدیل شدن مفاهیم کسب و کاری شما در یک غالب یک برنامه راه جزئی هست.

برنامه‌ریزی کسب‌و‌کار به صورت ناب، یک روش طولانی که صرفاً انبوهی از اسناد و مدارک تولید کند، نیست. بلکه یک چارچوب ضروری برای هر چیزی است که در مسیر نیاز دارید. این روش، زمینه‌ای رو در اختیار شما قرار می‌دهد که فرصت‌ها، محصولات، پیشنهادات و حتی کارمندان را با توجه به اینکه می‌خواهید به چه نقطه‌ای برسید، مورد ارزیابی قرار دهید.

به دلایل زیر دارای ارزش بیشتری نسبت به طرح کسب‌وکار سنتی (بیزینس پلن) است:

• حذف موارد زائد

• تمرکز بر عواملی که بیشترین ارزش را دارد

• ایجاد چرخه مرور دائم که منجر به بهبود دائم می‌شود

برنامه ریزی ناب، برنامه‌ریزی کسب‌وکار به صورت ساده و کارا بوده که با برنامه کسب‌وکار مرکزی شروع می‌شود و شامل مرور و بازبینی مستمر است. این نوع برنامه‌ریزی شامل مجموعه‌ای از ایده‌هایی است که هفتاد سال قبل حول چرخه (برنامه-اجرا-بازبینی و تنظیم) مطرح بوده است.